Friday, October 15, 2010

Cocktail

Entry kali ini ku tujukan khas wat peminat cocktail ku.....hahahahahaha.....perasannyer!!!!! Jangan marah.......Ni sempena jamuan raya 'Pot Luck' R & D Department ari tu......so, menu aku yang senang la aku pilih iaitu COCKTAIL. Menu ni actually resepi daripada bonda (kak saba) aku ambil. Bila dah jamu rupanya ramai gak peminatnya......hehehehe.....Jadi aku nak berkongsi la sikit bahan-bahan yang digunakan.......Masa nak bancuh adala anak murid yang nak berguru.....uhuuuuuu. BAHAN-BAHANNYA IALAH (siap ambik gambar lagi sebab ada anak murid iaitu Buyong Senior (Ayu) yang mintak diambil gambar bahan, nak beli serupa macam aku beli ADUHHHH!!!!!!) **** x nak lari rasa katanya :-

 Buah-buahan campuran, laici (cap x kira cap apapun) - 1 tin setiap satu

Susu Cair - 2 - 4 tin

Agar-Agar Jeli (1 paket setiap satu) - Boleh beli mengikut citarasa masing2. Macam aku pilih perasa Mangga (kuning), Limau (hijau), Strawberi (merah). Cara memasak jeli tu ada pada kotak jeli tu tirula sebijik-bijik.

Nata De Coco - 1 paket

Pineapple Cubes - 1 tin

Bahan2 seperti di atas boleh dibuat untuk 2 bancuhan. So, setiap bancuhan mesti diletakkan 2 tin susu cair. Kiranya bahan ni klu korang beli memang boleh wat makan ramai2.

Inilah rupanya bila dibancuh
Semasa nak beli bahan cocktail serta bahan keperluan lain untuk jamuan, sempat jugerla i and the geng bergambo kenangan.....hehehehehe



Akhir kata, SELAMAT MENCUBA!!!! MOGA-MOGA MENJADI COCKTAIL U ALL HEHEHEHEE.

2 comments:

Cute MuM said...

nampak sedap... tapi me tak minum cocktail.. heheh..

Laizan said...

laaa....ruginyer....sedap yun....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...